Het toepassen van zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing, ook wel zoekmachine optimalisatie of SEO (search engine optimization) genoemd, is een specialisme dat ervoor zorgt dat websites goed worden gevonden in de resultaten van een zoekmachine. Wanneer je een website hebt, is het vanzelfsprekend dat je graag goed gevonden wil worden in Google. Maar het is waarschijnlijk moeilijk om dit zelf te bereiken. Wanneer je weinig tot geen kennis hebt over zoekmachine optimalisatie is het heel lastig om dit toe te passen op je website. Een veel verstandiger idee is om het uit te besteden aan een gespecialiseerde partij die hier alle kennis van heeft.

Hoe gaat SEO in z’n werking?

Door gebruik van de juiste termen op de juiste plaats en in de juiste hoeveelheid, kun je een hogere positie behalen in de zoekresultaten van Google. Het is hierbij wel belangrijk dat het gaat om relevante termen. Het heeft namelijk weinig zin wanneer je goed gevonden wordt op termen die voor jou niet relevant zijn. Deze termen kun je plaatsen in de teksten op je website, in de titels, beschrijving maar ook op andere websites met een linkje terug naar je eigen site. Linkstructuur is hierbij erg belangrijk. SEO is een gratis manier om een betere positie te behalen in Google. Daartegenover staat dat je ook gebruik kunt maken van SEA. Dit staat voor Search Engine Advertising. Dit is een betaalde manier om een betere Google positie te behalen. Je kunt adverteren op voor jou relevante termen, en zo topposities bereiken in zoekmachines zoals Google. Welke van de twee (of misschien beide) varianten het beste werkt, is helemaal aan jezelf. Een digital marketing bureau zoals Team Nijhuis kan je hierbij adviseren. Zo weet je zeker dat je alles uit je online marketing campagne haalt en dat is natuurlijk wel wat je wil bereiken.

Pascal