Vergeet de content op je website niet

Realiseer het belang van content

Veel bedrijven die communiceren via het internet met zijn klanten vergeten hoe belangrijk goede content is voor een website. Dat is best wel raar als je bedenkt dat het eigenlijk al heel lang vinden dat het voornamelijk gaat om de inhoud. En met deze inhoud wordt niet de inhoud bedoeld waardoor we zo goed worden gevonden in een zoekmachine, maar de inhoud die mensen vermaakt, inspireert en raakt. Dit is eigenlijk het allerbelangrijkste doel, en het is natuurlijk een bijkomend voordeel dat de content dan beter gevonden, gelezen of doorverteld wordt.

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met content?

Content is van de basis teksten op een website en de informatie in je brochures en presentaties, maar ook blogs, nieuws, tweets, berichten op facebook, foto’s en filmpjes. Eigenlijk ontkomt geen enkele website aan content, er staan namelijk altijd wel een aantal stukjes tekst of foto’s op een website. Echter is het belangrijk dat je wel goed weet wat je op de website zet, het is van belang dat de bezoeker weet wat je wilt vertellen, dit kan plaatsen en er iets van kan vinden. Doordat je als website eigenaar heel veel kennis en een menig hebt over hetgeen dat je met je website doet, dat kan je op deze manier laten zien en dan word je gevonden, gewaardeerd en onthouden.

Filter de content goed

Er is ook al veel content door andere gezegd en geschreven, hierdoor is er vrijwel over elk onderwerp wel iets te vinden. Het is alleen niet altijd even makkelijk om te bepalen welke content nu juist of onjuist is. Er is dus kennis nodig om de content te kunnen beoordelen of aan te passen. Je bezet de kennis en kunt je doelgroep er vaak mee helpen om de juiste content aan te bieden. De echt goede content die je tegenkomt kan je delen met je doelgroep, omdat je ervan overtuigd bent dat zij daar iets mee kunnen.

goede-content

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.