Je krijgt vast wel regelmatig een flyer in je hand geduwd. Veel van deze flyers zullen je niet aanspreken en daarom gooi je ze al direct weg zonder daadwerkelijk te lezen wat er op de flyer staat. Wanneer de flyer snel je aandacht pakt, dan ga je pas dieper in op de informatie die op de flyer is vernoemd. Als een bedrijf zijnde moet je er dus voor zorgen dat jouw flyers de aandacht van de ontvanger krijgt en dat degene dan ook iets gaat doen met deze informatie, maar hoe doe je dat?
Doelgroep
Het belangrijkste onderdeel bij het maken van een flyer is om de doelgroep goed in kaart te hebben. Je maakt natuurlijk voor kinderen een hele andere soort flyer als voor volwassenen. Ook is het belangrijk om na te denken wat je de doelgroep wil laten doen, wil je ze informeren of wil je ze tot actie aanzetten?
De opmaak
De opmaak is erg belangrijk omdat die mensen aantrekt. Het is belangrijk dat je voor een nette lay-out kiest. Het is handig om een grote kop te doen zodat het logo of de titel direct opvalt. Verder is het gebruik van kleuren, maar ook witruimtes enorm belangrijk. Zorg voor een overzichtelijke opmaak en gebruik kleuren om bepaalde delen extra opvallend te maken. Verder spreken foto’s mensen sneller aan en daarom zou ik deze ook in de flyers verwerken.
De tekst
Ten slotte is de tekst natuurlijk belangrijk om een boodschap over te dragen. Het is belangrijk dat je de tekst op een flyer kort maar krachtig houdt. Je moet in een aantal woorden of zinnen je doelgroep overtuigen om jouw product aan te schaffen.
Het is belangrijk dat je de contactinformatie niet vergeet te vermelden op de flyer. Wanneer je dit vergeet, weet je zeker dat alles voor niks is geweest.
Wil je nou ook een leuke flyer voor jouw bedrijf? Bij drukwerk Max kan je de leukste flyers laten bedrukken voor jouw bedrijf.