Display Marketing door middel van banners

Online adverteren door middel van banners wordt display advertising genoemd. Je kent het wel, je zit op een website en ineens zie je in een reclameblok een advertentie staan in de vorm van een banner, met een website die je pas geleden hebt gezocht, of bijvoorbeeld een paar sneakers waar je laatst online naar gekeken hebt. Je komt zo op allerlei verschillende websites tegen, denk aan social media platformen, nieuwssites maar ook op blogs. Banners en display marketing worden volgende IAB-richtlijnen opgebouwd en hebben veelal een standaardformaat, namelijk een bannerformat. De meest voorkomende banners zijn:

  • Leaderboard banner
  • Full bannerdisplay-advertising-teamnijhuis
  • Medium rectangle
  • Large rectangle banner
  • Skyscraper banner
  • Brede skyscraper
  • Half banner
  • Button

Wat zet je op een banner?

Allemaal leuk en aardig, maar niet geheel onbelangrijk: wat zet je precies op een banner? Het design van de banner is erg belangrijk. Dit namelijk hetgeen wat gezien wordt wanneer de banner op een website wordt weergegeven. Display advertising hangt dus erg af van het design van de banner. Er zijn een aantal elementen die vrijwel op iedere banner staan. Dit zijn het logo van het bedrijf, de waarde propositie en de call-to-action. Wanneer iemand een banner met een actie ziet, is het natuurlijk wel zo handig dat je kan zien van welk bedrijf het is: een bedrijflogo is dus onmisbaar. De waarde propositie communiceert unieke voordelen van jouw aanbieding. Denk bijvoorbeeld aan de termen ‘hoge kwaliteit’ ‘unieke aanbieding’ of ‘tijdelijk 25% korting’. Tot slot de call-to-action: dit is vaak een opvallend onderdeel van de banner die iemand oproept om actie te ondernemen. Denk aan een opvallende tekst of een button in een contrasterende kleur. Het is een onderdeel van de display advertising die de bezoeker aanmoedigt om door te klikken. Hulp nodig bij het maken van een display marketing banner? Teamnijhuis.com helpt je hierbij!

Pascal