Hoog in Google komen komen? Dat wil iedereen

Een goede vindbaarheid in de zoekmachine van Google kan enorm veel voordelen opleveren. Maar hoe bereik je eigen een goede positie en hoe zorg je ervoor dat je deze positie vasthoudt? Door gebruik van zoekmachine marketing kun je je positie in Google beïnvloeden en verbeteren.

Zoekmachine marketing inzetten

Zoekmachine marketing is een overkoepelende term voor verschillende specialismen die helpen bij het verkrijgen van een betere positie in de zoekresultaten van Google. Al deze specialismen kun je weer onderverdelen in twee deelgebieden: SEO en SEA. Dit staat voor Search Engine Optimization en Search Engine Advertising, of in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Wil je graag een betere positie behalen in de resultaten van Google en andere zoekmachines? Dan krijg je te maken met zoekmachine marketing.

SEO en SEA

De resultaten van Google zijn onder te verdelen in organisch en advertenties. Met SEO kun je je positie in de organische resultaten beïnvloeden en met SEA de betaalde advertenties. Beide hebben zo hun voor- en nadelen, en wat voor jou het beste werkt hangt af van verschillende factoren. Wil je graag snel resultaat dat ook net zo snel weer kan verdwijnen? Of heb je meer geduld en vind je het ook prima als je pas over een paar maand resultaat ziet wat voor een langere tijd constant blijft? Het antwoord op deze en vergelijkbare vragen beïnvloed of je voorkeur meer uitgaat naar SEO of naar SEA. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je graag een combinatie voor beide wil inzetten.

Vraag een specialist om hulp

Wil je graag hoog in Google komen met behulp van SEO en/of SEA? Vraag dan hulp aan een specialist op het gebied van zoekmachine marketing. Hij of zij kan je advies geven en helpen bij het inzetten van zoekmachine optimalisatie en adverteren in Google.

Gerelateerde afbeelding

Pascal