De invloed van display advertising

De bestedingen in de online marketing blijven toenemen, en verwacht wordt dat dit alleen nog maar zal stijgen. Banners kunnen dan ook op verschillende manieren een positieve invloed hebben op je onderneming.

Naamsbekendheidgoogle display network

Je kunt banners goed inzetten als middel om je merk goed in de markt te zetten, maar ook om je product te promoten. Dit kan door te adverteren in het Google Displaynetwerk. Het resultaat hiervan zal zijn dat er meer op jouw merk gezocht gaat worden. Dit werkt ook wanneer je een nieuw product wil lanceren en deze bij jouw doelgroep onder de aandacht wil brengen.

Remarketing

Wie kent het niet? Je bent opzoek naar een nieuw paar schoenen en bezoekt hiervoor een bekende webshop. De prijs brengt je echter aan het twijfelen, je besluit er nog even over na te denken en klikt de website weg. Vervolgens surf je verder over het internet en check je je social media. Ineens valt je oog op de advertentie aan de boven- of zijkant van de pagina: een banner met het paar schoenen dat je een paar minuten daarvoor hebt bekeken, met aansporing om ze te kopen. Dit heet remarketing en kan door verkopers worden ingezet om vindbaar te zijn in het Google Displaynetwerk.

Dynamische remarketing

 

dynamische remarketingDynamische remarketing gaat een stap verder dan de traditionele remarketing, het is namelijk een nieuwe vorm van adverteren. Deze advertentievorm is erop gericht om advertenties aan te passen aan de bezoeker. Dit kan een bezoeker zijn die binnen je webshop een aantal producten heeft bekeken maar vlak voor betaling heeft afgezien van de aankoop. Door dynamische remarketing toe te passen is het mogelijk de producten die de klant in zijn winkelmandje heeft gelegd weer te geven in de vorm van een advertentie. Het kan ook een bestaande klant zijn die in jouw shop bijvoorbeeld een maxi cosi heeft aangeschaft. Om meer omzet uit een bestaande klant te halen kan je bijvoorbeeld deze klant een advertentie tonen met andere babyspullen.

 

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.