Zorg voor een goede corporate identity

corporate identityVaak zien mensen een huisstijl als een extraatje om een website of iets dergelijks er wat mooier uit te laten zien. Dit is natuurlijk ook zo, maar een huisstijl heeft daarnaast nog meer functies. Met een huisstijl laat je zien wie je bent (je zogeheten corporate identity) of wie je juist graag wil zijn. Daarnaast spelen de visie en missie hierbij ook een grote rol en natuurlijk de merkwaarden.
Het is daarom ook zo jammer dat veel bedrijven hier kansen laten liggen, aangezien ze denken dat een huisstijl niet zo belangrijk is.

Waaruit bestaat een huisstijl?

Een huisstijl is niet 1 specifiek item, maar bestaat uit meerdere onderdelen. Dankzij een huisstijl kun je de identiteit van je bedrijf of organisatie verbeelden. Denk hierbij aan een professioneel logo, visitekaartjes, enveloppes, briefpapier, folders, posters, een website, reclamezuil en meer. Vaak zie je hierop het logo van het bedrijf terug, evenals de kleuren die voorkomen in de huisstijl. Daarnaast kan het gebruik van een mascotte ook bijdragen aan herkenbaarheid. Denk bijvoorbeeld eens aan McDonalds. Hierbij denk je waarschijnlijk direct aan de gele M, maar ook aan de mascotte: Ronald McDonald.

Is jouw huisstijl aan vernieuwing toe?

Ben je niet helemaal tevreden met je huidige huisstijl, maar kun je nog niet de vinger op de zere plek leggen? Dan kan advies van een gespecialiseerd huisstijl bureau misschien een helpende hand zijn. Soms kunnen enkele aanpassingen al voldoende zijn, of er wordt een geheel nieuwe huisstijl gerealiseerd. Team Nijhuis is een voorbeeld van een bureau dat zich dagelijks bezig houdt met huisstijl realisatie, zij zijn daarom ook geheel op de hoogte van de nieuwste trends en spelen hier ook op in. Neem zeker eens een kijkje op de site van Team Nijhuis, en bekijk hier meer informatie over het realiseren van een (nieuwe) huisstijl.

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.