Wil je bovenaan in Google komen?

Hoe kom je bovenaan in Google?

Niemand weet precies hoe je bovenaan in Google komt, toch zijn er digital marketing tactieken die ervoor zorgen dat bedrijven bovenaan in Google kunnen komen. Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd kan ervoor zorgen dat je bovenaan in Google komt. Daarnaast kan Search Engine Advertising, ook wel bekend als SEA, ervoor zorgen dat je hoger in Google komt. De moeilijkheidsgraad om bovenaan te komen hangt voornamelijk af van de kracht van jouw website en die van jouw concurrenten. Er zijn digital marketingbureaus die gespecialiseerd zijn in SEO en SEA werkzaamheden. Het is verstandig om dit digital marketingbureau in te schakelen om bovenaan in Google te komen.

SEO en SEA inzetten om bovenaan in Google te komen

Zoals eerder gezegd kunnen SEO en SEA ingezet worden om hoger in Google te komen. Door SEO in te zetten kan je een hogere plek in de organische zoekresultaten realiseren. Bij SEO draait het om twee dingen, namelijk relevantie en kwaliteit oftewel zoekwoorden en waardering. Relevantie draait om hoe het aanbod aansluit op de vraag en waardering draait om de waardering van de klanten voor jouw website. De hoogte van de pagina wordt bepaald door de kwaliteit van de pagina. Wat bezoekers op de pagina doen bepaalt hoe hoog de kwaliteitswaarde is. Er zijn geen kosten verbonden aan SEO, echter is het wel een tijdrovende methode. Het kan namelijk lang duren voordat je bovenaan in Google staat. Naast SEO kan je ook gebruik maken van SEA. Door SEA in te zetten kan je een hoge plek in Google realiseren. Bij SEA kom je in de advertenties van Google te staan, deze staan bovenaan en rechts van de organische zoekresultaten. Aan SEA zitten kosten verbonden, echter zullen de resultaten hierbij wel eerder zichtbaar zijn. SEA is dus niet zo tijdrovend als SEO. Een digital marketingbureau kan samen met jou kijken naar welke van deze twee tactieken het meest interessant is voor jouw onderneming.

 

Pascal