Linkbuilding, hoe werkt dat nou precies?

Een goede positie behalen in de zoekresultaten van Google, dat wil toch iedereen met een eigen website? Maar, hoe kun je dit bereiken? Wat zijn de kosten? Hoe snel zie je resultaat? En nog belangrijk: hoe pak je dit aan? Met behulp van onpage of offpage aanpassingen van je website, kun je een sterke site bouwen die goed wordt opgepakt door zoekmachines zoals Google. 50% van je positie wordt bepaald door de website zelf: welke informatie is er te vinden, wat vertellen de afbeeldingen, waar gaan de video’s over etc. De overige 50% wordt bepaald door backlinks, dit zijn kwalitatieve linkjes die naar jouw website toe linken. Dit proces wordt linkbuilding genoemd.

Linkbuilding toepassen

Zoals net kort werd gezegd, zorgt linkbuilding er dus voor 50% voor dat je website goed wordt getoond in Google’s organische resultaten. Het gaat hierbij om kwalitatieve linkjes die genereren naar jouw website. Google vindt dit erg waardevol, en zal je website dus belonen wanneer er veel linkjes naar jouw site gaan. Hierbij is het erg belangrijk dat het linkjes zijn die relevant zijn en vanaf een goede en sterke pagina komen. Kwaliteit gaat hier zeker boven kwantiteit. Daarnaast moet het natuurlijk blijven. Wanneer er te veel linkjes naar een bepaalde pagina gaan, zal Google dit door hebben en je afstraffen. Het is dus van belang om je linkbuilding serieus te nemen en niet zomaar het een en ander te gaan linken. Wanneer je zelf weinig tot geen verstand hebt van linkbuilding, is het een verstandig idee om hiervoor een specialist in te schakelen. Zo weet je zeker dat je linkbuilding goed wordt opgezet en uitgevoerd. Het zou immers zonde zijn wanneer je het zelf doet, op de verkeerde manier, en dat Google je hiervoor afstraft en nog lager laat ranken in de organische resultaten van de zoekmachine. In dat geval zal het erg nadelig zijn, terwijl je juist veel voordeel kunt halen uit linkbuilding.

linkbuilding

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.