Een hoge positie in Google bemachtigen

Een top positie in Google: wie wil dat nou niet? Het verkrijgen van een goede positie in de zoekresultaten van Google kan best lastig zijn, zeker in een sterk concurrerende markt. Toch is het mogelijk om invloed uit te oefenen op de positie die jouw website heeft in Google. Het specialisme zoekmachine marketing bestaat uit SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising). Beide zijn een manier om een hoge positie in Google te behalen, mits het goed wordt toegepast natuurlijk. Ben jij nieuwsgierig hoe beide varianten precies werken en wat het je op korte en lange termijn kan opleveren? Dan raad ik je aan om nog even verder te lezen. Zowel SEO als SEA worden onder de loep genomen.

Zoekmachine optimalisatie

Optimaliseer je website voor Google en je site zal stijgen in de resultaten. Het klinkt heel eenvoudig, maar de praktijk wijst vaak uit dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Zeker wanneer je zelf een poging waagt blijkt vaak dat uitbesteden een verstandigere keuze is. Het is namelijk niet voor niets dat veel digitale marketingbureaus SEO specialisten in hun team hebben om mensen te helpen met het toepassen van zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine adverteren

Wil je graag snel resultaat? Dan is het adverteren in zoekmachines misschien iets voor jou. Het grote voordeel aan SEA is dat je binnen een korte periode een top positie behaald. Dit in tegenstelling tot SEO, hier zie je vaak pas na een lange tijd resultaat van. Doe je nog niks aan zoekmachine marketing? Dan is het verstandig om te starten met Google adverteren. Je betaalt alleen als het ook daadwerkelijk iets overlevert. Klikt niemand op je advertenties? Dan kost het adverteren je ook niets. Behaal maximaal rendement uit SEA en start direct!

Afbeeldingsresultaat voor online marketing

Pascal