Hoe kan je jouw producten verkopen via het internet?

Hoe wordt online marketing afgesloten?

Niet altijd wordt online marketing afgesloten met een online verkoop. Er zijn namelijk veel bedrijven die online marketing inzetten als een marketing communicatie-instrument en ronden het proces af met een persoonlijk gesprek of een schriftelijk contact. Online marketing is een proces waarbij organisaties en bestaande of potentiële klanten via internet waarden en producten creëren en met elkaar uitwisselen.

Een webshop voor online verkoop

Een webshop is een virtuele winkel op het internet. Een webshop kan zich zowel richten op de busniness-to-business als de business-to-consumer markt. Een webshop geeft een bezoeker de mogelijkheid om online artikelen te bekijken, een beslissing te maken, te bestellen en uiteindelijk te betalen. De prijs, kwaliteit en kenmerken van elk product worden getoond en de bezoeker kan online een of meerdere artikelen en diensten in een virtueel winkelmandje leggen en deze uiteindelijk kopen.

Online verkopen leiden tot succesvolle conversies

Een belangrijk kenmerk van een succesvolle webshop is dat deze in staat zijn om een bepaald percentage van de bezoekers van de webshop aan te zetten tot een aankoop. Een conversie is het gedeelte van de bezoekers van een pagina of website dat wordt omgezet naar een gewenste uitkomst, zoals een lead of een aankoop of een aankoop, gewoonlijk uitgedrukt in een percentage. Een lead is een potentiële koper, van wie de adresgegevens bekend zijn. Iemand kan van een bezoeker een lead worden, wanneer hij/zij zijn of haar gegevens achter laat.
Er zijn een aantal verschillende soorten conversies, denk hierbij aan:
• Algemene conversie
Naast een aankoop kan dit een inschrijving van de nieuwsbrief zijn
• Winkelmandjeconversie
Het aantal bezoekers dat een artikel in het winkelmandje heeft gelegd ten opzichte van de mensen die het artikel hebben gekocht
• Bezoekersconversie
Aantal gerealiseerde conversiedoelen ten opzichte van het aantal unieke bezoekers
• Verkeersbronconversie
Aantal bezoekers van een bepaalde verkeersbron ten opzichte van het aantal gerealiseerde conversiedoelen

online verkoop

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.