Het doel van marketingcommunicatie is om de omzet van het bedrijf te optimaliseren. Om winstgevende resultaten te behalen, is het essentieel om een actiecampagne te voeren. Bovendien, altijd met als doel de omzet van het bedrijf te verhogen, is marketingcommunicatie gericht op het onderhouden van een nauwe relatie met klanten.
Wat is een communicatie bureau?
Een marketing communicatie bureau is een bedrijf dat haar klanten adviseert en ondersteunt bij interne en externe communicatie. Interne communicatie maakt het mogelijk om de doelstellingen en geplande evenementen te informeren en te verspreiden onder alle medewerkers van een bedrijf of instelling. Externe communicatie wordt gebruikt om het imago van het bedrijf te promoten via sociale media of purpose marketing doeleinden.
Wat is de rol van een communicatie bureau?
De belangrijkste rol van het marketing communicatie bureauis het promoten van het merkimago van zijn klanten bij hun prospects, hun partners of hun leveranciers. Het krijgt van zijn klanten een budget toegewezen, hetzij voor een bepaalde communicatieactie, hetzij voor de uitvoering van het volledige communicatie plan. De communicatiekosten voor een klant vertegenwoordigen tussen de 5 en 50% van hun omzet, afhankelijk van de doelstelling. Het houdt rekening met de hele omgeving van de klant om zijn actie te bepalen. Zo analyseert het zijn sector, zijn concurrenten, zijn budget en zijn doelstellingen.
Hoe een communicatie bureau kiezen?
Een communicatie-expert inschakelen om jij purpose marketing doeleinden en zijn communicatiestrategie te structureren, optimaliseert de impact op het vlak van merkimago. Kies eerst een gesprekspartner die je volledig vertrouwt. Sluit je dan aan bij de filosofie van het bureau. Als je dezelfde waarden deelt, zult je geen teleurstellingen tegenkomen die de effectiviteit van jij investering verminderen. Nogmaals, jij expert is gepassioneerd, hij moet strategisch advies beheersen, creatief zijn en de basis van het digitale ecosysteem beheersen. Het is een actiecampagne.