Groei van uw bedrijf met 5 online marketing stappen.
Inleiding over Growth.
Growth is zoals wij dat zeggen een full service internet marketing bureau. Het bedrijf zit gevestigd in Almere en is gespecialiseerd in uw bedrijf laten groeien middels online marketing. Het mag duidelijk zijn dat growth voor groei staat, en dat een goed uitgedachte internet marketing strategie hier de juiste manier voor is. Bezoek www.growthmedia.nl voor meer informatie en de mogelijkheden.
Online aanwezigheid en vindbaarheid.
Zonder een stevig fundament blijft geen enkel huis lang overeind staan. Zo werkt dat ook bij online marketing. Om een goede strategie te kunnen implementeren. Zal eerst de basis goed moeten zijn. Dit betekend dat uw bedrijf online aanwezig en vindbaar moet zijn voor uw doelgroep.
- Uw website is een essentieel onderdeel.
Een website is een essentieel onderdeel van uw bedrijf. Sterker nog er zijn tegenwoordig bedrijven die alleen met hun website omzet genereren. Steeds meer mensen bevinden zich online en uw doelgroep dus ook. Wat we ook nodig hebben of willen weten, we zoeken het online via onze mobieltjes of andere apparaten. Dit is dus waar uw doelgroep zich bevindt. Daarnaast kunt u ook denken aan meerdere social media accounts voor een groter bereik.
- Uw visitekaartje en etalage ineen.
Naast een website waarmee u uw bedrijf kunt etaleren, en uw service en of producten kunt aanprijzen en verkopen. Is het ook belangrijk dat deze bedrijfswebsite gevonden wordt. Er komen steeds meer websites bij en worden we steeds beter in de presentatie hiervan. Een geoptimaliseerde website is dus essentieel om ook succesvol te kunnen zijn op het internet.
On page zoekmachine optimalisatie.
Uw website moet goed vindbaar zijn. Dit kunt u bereiken door de basis van uw website meteen vanaf het begin goed op te zetten. Dit noemen we ook wel on-page zoekmachine optimalisatie. Hiermee zorgt u dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Wat u in feite moet verstaan als in ‘geoptimaliseerd voor uw bezoekers’. Dit betekent dat er goed nagedacht moet worden over wat er op de website komt te staan. Welke informatie is essentieel en wil mijn doelgroep weten?
- De basiselementen voor een sterke fundering.
Enkele basiselementen hiervan zijn, de adres en contactgegevens. Maar ook algemene informatie over uw bedrijf en de diensten die u levert. Zie dit als uw visitekaartje waarmee u een eerste indruk creëert. Deze is onbetaalbaar. Zorg dat uw openingstijden goed en duidelijk vermeld zijn. Hoe mensen u kunnen bereiken.
Daarnaast kunt u gaan denken over aparte pagina’s voor uw diensten en producten. Waarmee u duidelijk kunt maken wat u precies doet en verkoopt. De kwaliteit hierin is erg belangrijk. Zorg voor duidelijke pagina’s waarop u aan de bezoekers snel en overzichtelijk laat weten wat de mogelijkheden zijn. Ook het algoritme van Google bekijkt deze pagina alsof het een bezoeker is, en op basis van de informatie die Google vind, bepaald de zoekmachine waar hij uw website gaat positioneren op bepaalde zoekopdrachten.
- Relevantie zoektermen en onderwerpen voor uw niche.
U wilt graag op belangrijke en relevante zoektermen gevonden worden. Denk daarom na over over welke onderwerpen uw pagina’s op uw website aanmaakt. Bij Growth doen we dit vanuit een inbound marketingstrategie met 4 verschillende fases. We verleiden de bezoeker met rijke content, op de website converteren we deze naar een potentiële klant om deze vervolgens als klant te mogen verwelkomen. Hierna speelt een goede bedrijfs – klantrelatie een belangrijke rol.
Deze SEO strategie is ook onderdeel van content marketing. Waar u uw doelgroep mee bereikt en groei kunt realiseren.
Off page zoekmachine optimalisatie.
Wanneer de website voorzien is van alle nodige informatie. En deze geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Kunt u gaan werken aan de off-page zoekmachine optimalisatie. Een van de onderdelen is het verkrijgen van backlinks. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd en is een proces waar niet te makkelijk over gedacht moet worden. Het kopen en ruilen van links wordt namelijk zwaar bestraft door de zoekmachines.
- Linkbuilding een delicaat proces. Weet wat je doet.
Wanneer je je bezig wilt gaan houden met linkbuilding als onderdeel van zoekmachinemarketing, zul je echt moeten weten wat je aan het doen bent. Enkele links op andere websites naar die van jou, kunnen in veel gevallen meer schade doen aan je website, dan dat ze een positief resultaat opleveren. Zie het zo: de beste content krijgt vanzelf backlinks door website eigenaren die de content vinden, en het de moeite waard vinden om er een link naar toe te plaatsen. Dit is wat je uiteindelijk wilt, focus je dus ten allen tijde op kwalitatieve content.
Het beste is om linkbuilding uit te besteden aan een expert. Neem daarvoor contact op met Growth.
Content marketing.
Het gezegde binnen de online marketing is ‘content is king!’ Dit is ook echt zo. En adviseren wij, om dit altijd na te leven. Alles wat je doet moet je voor de websitebezoeker doen. Om deze een prettige ervaring te bieden. Een snelle overzichtelijke website met duidelijke informatie.
- Content is king!
Met de juiste content bereik je de juiste doelgroep. Denk hierbij aan alle vormen van content creatie. Blogs, video, audio, infographics, afbeeldingen, grafieken en ga zo maar door. Door kwalitatieve content te bieden geef je waardevolle informatie aan je website bezoeker waarmee je de kans vergroot dat deze converteert en een klant van je wordt.
- Waar zoekt uw doelgroep naar?
Waardevolle informatie bieden is je doelgroep aantrekken. Zoals eerder vermeld in dit artikel. Zoeken consumenten van alles via het internet. Hierop kun je inspelen met content marketing, dit is ook de reden waarom waardevolle content essentieel is voor zoekmachinemarketing. Stel u heeft een webshop waar uw sneakers mee verkoopt. En u weet dat uw doelgroep op zoek is naar de nieuwste trends binnen de sneaker mode. Dan is dit een inkoppertje. Schrijf een blog over de laatste sneaker trends, en biedt hierin waardevolle informatie voor de lezer.
SEA en Social media adverteren.
Naast alle bovengenoemde elementen binnen de marketing. Kan een advertentiecampagne op meerdere platformen uw omzet een flinke boost geven. Net als content marketing en linkbuilding is ook SEA en Google advertising een vak apart dat niet iedereen zomaar kan uitvoeren. Wanneer je niet weet wat je doet, verlies je een hoop geld en levert een campagne niet de gewenste resultaten op.
- Advertenties betalen zich pas uit nadat deze zijn geoptimaliseerd.
Een SEA specialist kan u hiermee helpen. Dergelijke Facebook advertentie campagnes en Google Ad campagnes vergen continue optimalisatie. Dit is een dagelijkse taak, waar u als ondernemer helemaal geen tijd voor heeft. Het beste is om dit uit te besteden want wanneer u uw advertenties niet optimaliseert kost het u meer dan dat het oplevert. Wanneer dit wel goed gedaan wordt, kan een dergelijke campagne uw omzet een flinke groei geven.
Afhankelijk van uw doelstellingen en uw niche. Is een combinatie van bovengenoemde online marketing stappen een must. Om te bepalen wat de beste stappen voor uw bedrijf zijn. Kunt u hiervoor contact opnemen met een online marketing specialist zoals Growth.
Deze kan vervolgens uw website en bedrijf analyseren om advies op maat te geven.