Goede e-mailmarketing biedt uitkomsten voor ondernemingen

Speel in op de mobiele gebruikers

Telefoons zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit de maatschappij. Zo volgen alle telefoongebruikers social media op elke plek waar dan ook. Tevens ontvangen de gebruikers ook overal en altijd hun e-mails en lezen deze vrijwel meteen. Kortom: je e-mailcampagne wordt altijd en overal gelezen. Een e-mail wordt dus steeds vaker geopend op een telefoon of tablet, en wordt vervolgens op doorgeklikt. Hoewel er nog een aantal gebruikers e-mails bekijkt op de desktop, laten de opens en kliks op een mobiel apparaat een duidelijke stijging zien.

E-mailcampagne wel of niet inzetten?

Een telefoon is zo compact. Daarom is het ook niet raar dat meer dan de helft van de e-mails geopend worden op een mobiel apparaat. Denk bij een mobiel apparaat aan een mobiel of tablet. Echter negeren nog vele ondernemers deze e-mailmarketing en optimaliseren deze ondernemers hun e-mail niet voor mobiele apparaten, zoals telefoons en tablets.
Als ondernemer is het vanzelfsprekend dat je de aandacht van je ontvanger natuurlijk zo goed mogelijk wilt benutten. Maar wanneer je je e-mails niet aanpast op de mobiele gebruikers, dan kan dit irritaties oproepen bij deze gebruikers en dan verliezen zij hun aandacht.

Zorg voor een responsive e-maildesign

Een belangrijke stap in het ontwerpen va een e-mail voor mobiele apparaten is een responsive design. Dit is een benadering van webdesign waarbij de ontwerper streeft naar een optimale webervaring voor de mobiele apparaten. Het ontwerp van een responsive design schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder dat de leesbaarheid van de tekst of bruikbaarheid van de gebruiksinterface minder wordt. Dit is een hele bekende methode voor het optimaliseren van e-mail voor smartphones. Bij deze ontwerptechniek wordt veel gebruik gemaakt van een zogenaamde CSS media queries. Deze media queries bepalen welke stijl wordt gebruikt bij verschillende schermresoluties. Je past eventuele specifieke stijlen toe op de apparaten met een lagere schermresolutie.

e-mailcampagne

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.