Een aantal algemene marketing termen

Een marketingplan, online marketing, de marketingmix, en een marketingstrategie. Dit zijn een aantal termen die je veel hoort wanneer je je begeeft in de wereld van marketing. Maar naast deze termen zijn er nog tal van andere begrippen die je veel tegenkomt in de marketingwereld. Toch zijn de net genoemde termen toch wel de meest voorkomende. Maar, wat houden deze termen nou precies in? Daar wordt in dat artikel verder op ingegaan. Een marketingplan, het fenomeen ‘online marketing’, de marketingmix en tot een marketingstrategie worden in dit artikel verder uitgelegd. Dus, als je meer wil weten over marketing en wat deze termen betekenen zal ik zeker nog even verder lezen.

Een marketingplan

Een goed marketingplan bestaat uit een zevental stappen. Allereerst bepaal je het doel, wat wil je met je bedrijf graag bereiken? Als je een doel hebt bepaald kun je hier naartoe streven. Vervolgens bekijk je de markt en hierna je organisatie. Sluit je organisatie aan op de markt? Is er wel vraag naar jouw organisatie? Wanneer je hier een antwoord op hebt kun je kijken naar de markt-fit en de marketingstrategie. Hierbij maak je een strategie van hoe jij te werk wil gaan. Hierna komt de marketingmix aan bod. Deze bestaat uit een 4tal woorden die allemaal beginnen met de letter P: prijs, plaats, product en promotie. Tot slot hou je je bezig met het marketing jaar plan.

Online marketing

Alhoewel dit ook een term uit de marketingwereld is, betekent het wel iets heel anders dan bovenstaand uitgelegde term. Online marketing of internet marketing vindt zoals de naam al prijsgeeft, plaats op het internet. Met online marketing probeer je door middel van online/digitale uitingen je

marketing doelen te behalen met behulp van een strategie. Hierbij kun je gebruik maken van bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie, maar ook het adverteren in Google.

Pascal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.